Przejdź do głównej zawartości

ChatGPT i przykładowa bajka

    Witajcie! 

    Tak jak obiecałam, zamieszczam przykładową bajkę, którą utworzył ChatGPT, dzięki poleceniu:

Napisz bajkę o porach roku dla przedszkolaków w wieku 5 lat. Głównym bohaterem będzie Jaś, który poznaje świat. Bajka ma mieć 300 słów. 

Dawno, dawno temu, mieszkał sobie mały Jaś. Był on bardzo ciekawy świata i uwielbiał poznawać nowe rzeczy. Pewnego dnia, postanowił wyjść na spacer i zobaczyć, jak zmienia się świat, w zależności od pór roku. Wiosna była pierwszą porą roku, którą Jaś poznał. Widział, jak drzewa zaczynały znowu kwitnąć, a ptaki wracały z dalekich krajów. Wszystko zaczynało się budzić do życia i było pełne energii. Lato było dla Jasia czasem zabawy i wakacji. Cieszył się upałami, kąpał się w jeziorze i zbierał jagody w lesie. Widział też, jak wszystko było pełne kolorów i zapachów, a w powietrzu unosił się zapach trawy i kwiatów. Jesień była czasem, kiedy Jaś zaczął zauważać, jak liście na drzewach zmieniają kolor na czerwony, pomarańczowy i żółty. Widział też, jak drzewa tracą liście, a w parku zbierały się ich sterty. Zima była porą, która zaskoczyła Jasia najbardziej. Wszystko było białe, a na ulicy leżał śnieg. Można było lepić bałwana i jeździć na sankach. Jaś był bardzo szczęśliwy. Od tego dnia, Jaś zawsze chętnie wychodził na spacery i patrzył na to, jak świat się zmienia. I choć czasami bywało zimno, albo za gorąco, to zawsze było coś interesującego, co go zachwyciło.

     Czy ChatGPT był pomocny? Ja, osobiście uważam, że ChatGPT jest bardzo pomocnym narzędziem, jednak należy z niego korzystać z rozwagą. A Wy jak myślicie? Jakie jest Wasze zdanie?

To tyle na dziś, już niedługo pojawi się zupełnie odmienny wpis odnośnie smoków i to całkiem na poważnie 😃 

Pozdrawiam Was serdecznie,

Emilka


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przyroda wiosną

     Witajcie kochani!  W końcu przyszła do nas wiosna 🌱🌞, która budzi w nas uczucie radości, optymizmu i nadziei. Dziś będzie właśnie o tej cudownej porze roku. Co kwitnie? Co możemy spotkać? Gdzie szukać wiosny? Postaram się dziś odpowiedzieć Wam, czego dowiedziałam się podczas wykładu z edukacji społeczno- przyrodniczej o przyrodzie wiosennej.       Zacznijmy, więc od pszczolinki napiaskowej, która niebawem pojawi się w naszym otoczeniu. To samica, samotna matka, wychowująca potomstwo samodzielnie, bez społeczności, bez roju, która wykopuje norkę, w kolonii, na piasku. Tworzy boczne korytarze i zbiera do nich pyłek oraz nektar. Pyłek zawiera w sobie dużą ilość azotu, natomiast nektar jest swego rodzaju energetykiem. Pszczolinka magazynuje pyłek i nektar, zamyka komórkę, składa jaja. Nie odlatuje zbyt daleko od norki. Życie tego owada nie należy do najprostszych, musi chronić swoją norkę przed nieprzyjacielami. Wiecie, że są one bardzo be...

Nauka przez doświadczenie, zajęcia terenowe

            Witajcie! Bardzo mi miło, że poświęcacie swój wolny czas na przeczytanie moich wpisów. Dziękuję Wam za to. Robi się coraz cieplej, miejmy nadzieję, że wiosna zagości już na dobre. Dziś na moim blogu poruszę temat dotyczący uczenia się przez doświadczanie. Niedawno na zajęciach z edukacji społeczno-przyrodniczej pojawiły się metody nauczania dzieci, aby przedstawić Wam występujące w tej metodzie, etapy zaprezentuje schemat:       Kolejnym aspektem, o którym była mowa podczas wykładu była metoda KMO. A co kryję się pod tą nazwą? A mianowicie jest to metoda wyróżniająca poszczególne etapy, a są nimi: 1.obserwacja 2.dyskusja 3.eksperyment 4.wiedza 5.działanie Jest to metoda dzięki, której angażujemy nasze zmysły i zdobywamy wiedzę poprzez obserwacje, dyskusje z innymi, a co najważniejsze poprzez aktywne działanie, eksperymenty i doświadczenia. Uważam, że ta metoda niesie za sobą ogrom pozytywów, gdyż idealnie wpasowuje się w...

Sposoby uczenia się oraz kilka słów o bardzo interesującej roślinie

            Witajcie, w ten majowy wieczór, co u Was słychać? Ja niestety rozchorowałam się i kiepsko się czuję, ale dziś nie o tym! Tym razem chciałbym poruszyć temat tego jak się uczymy, jak poznajemy nowe tajniki wiedzy. W dzisiejszym wpisie pojawi się również kilka słów o pewnej roślinie. Jesteście ciekawi co to za roślina?      Któregoś razu, na wykładzie z edukacji społeczno- przyrodniczej Pan profesor przedstawił nam zadanie do wykonania, a brzmiało ono następująco: Narysuj, jak się uczysz (poznajesz) edukacje społeczno- przyrodniczą? Bardzo szybko wszystko zobrazowałam na kartce papieru, którą miałam pod ręką. Poniżej przedstawię efekty mojej pracy, zaznaczam, że to rysunek schematyczny, ale przekazujący w prosty sposób moje sposoby na naukę. Warto, abyście również wykonali rysunek bądź mapę myśli, w jaki sposób to wy się uczycie, bardzo Was do tego zachęcam.      Jesteście słuchowcami? Kinestetykami? A może wzroko...