Przejdź do głównej zawartości

O Ziemi, kamishibai i nie tylko

Hej!

    Bardzo mi miło, że znów mogę podzielić się z Wami kolejną dawką wiedzy. O czym dziś będzie wpis, a mianowicie o naszej planecie, którą zamieszkujemy,🏠🌍 ale nie tylko 😊. 

    Na zajęciach w ubiegłym tygodniu Pan Profesor opowiedział nam o zjawiskach dotyczących Ziemi i pór roku. Mogliśmy również obejrzeć lub wykonać samodzielnie eksperymenty. Myślę, że w taki sposób mogliśmy się wiele się nauczyć. Eksperymenty niosą za sobą wiele korzyści, wymagają myślenia krytycznego, obserwacji, wyciągania wniosków i sprawdzania hipotez. Te umiejętności są niezbędne w wielu dziedzinach nauki i życia codziennego.

    Na zajęciach zostało także poruszone zagadnienie dotyczące pór roku. Zatem zadajmy sobie pytanie: ile właściwie jest pór roku? Już spieszę z odpowiedzią, mianowicie w Polsce występuje 6 pór roku, a są nimi: przedwiośnie, wiosna, lato, przedzimie i zima. Jak, więc omówić zmienności pór roku z dziećmi w przedszkolu czy szkole? I tu pojawia się propozycja kamishibai, tak dla mnie to też była nowość, nigdy nie słyszałam o takim sposobie opowiadania przeróżnych historii. Czym, więc jest kamishibai? Jest to taka drewniana skrzyneczka, która zawiera ilustracje. Osoba prezentująca może przesuwać je kolejno w specjalnej ramie i opowiadać, bądź czytać ciekawe opowieści. Taką skrzynkę z opowieściami możemy kupić, ale również wykonać własnoręcznie. Do współpracy możemy włączyć społeczność szkolną, rodziców i dzieci. Ogromną radość mogą sprawić ilustracje narysowane przez dzieci. A co z tekstem, do danej opowieści, np. dotyczącej omawianego tematu, czyli pór roku? I tu z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja 😉. A dokładniej ChatGPT, już podaję bezpośredni link do owej strony 🔍 https: //openai.com/, rejestracja jest prosta, więc myślę, że każdy sobie poradzi 😜. Gdy rejestracja, a później logowanie przebiegnie pomyślnie, to mogę śmiało powiedzieć, że już możecie tworzyć własne bajki, ale nie tylko. 

                                        Źródło: Co to jest kamishibai – Tibum Wydawnictwo Kamishibai– Papierowy Teatr

To tyle na dziś 😊, jeśli jesteście ciekawi moje przykładowej bajki z ChatuGPT to uzbrójcie się w cierpliwość, pojawi się już jutro.

Ściskam, spokojnej nocy 🌜



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przyroda wiosną

     Witajcie kochani!  W końcu przyszła do nas wiosna 🌱🌞, która budzi w nas uczucie radości, optymizmu i nadziei. Dziś będzie właśnie o tej cudownej porze roku. Co kwitnie? Co możemy spotkać? Gdzie szukać wiosny? Postaram się dziś odpowiedzieć Wam, czego dowiedziałam się podczas wykładu z edukacji społeczno- przyrodniczej o przyrodzie wiosennej.       Zacznijmy, więc od pszczolinki napiaskowej, która niebawem pojawi się w naszym otoczeniu. To samica, samotna matka, wychowująca potomstwo samodzielnie, bez społeczności, bez roju, która wykopuje norkę, w kolonii, na piasku. Tworzy boczne korytarze i zbiera do nich pyłek oraz nektar. Pyłek zawiera w sobie dużą ilość azotu, natomiast nektar jest swego rodzaju energetykiem. Pszczolinka magazynuje pyłek i nektar, zamyka komórkę, składa jaja. Nie odlatuje zbyt daleko od norki. Życie tego owada nie należy do najprostszych, musi chronić swoją norkę przed nieprzyjacielami. Wiecie, że są one bardzo be...

Nauka przez doświadczenie, zajęcia terenowe

            Witajcie! Bardzo mi miło, że poświęcacie swój wolny czas na przeczytanie moich wpisów. Dziękuję Wam za to. Robi się coraz cieplej, miejmy nadzieję, że wiosna zagości już na dobre. Dziś na moim blogu poruszę temat dotyczący uczenia się przez doświadczanie. Niedawno na zajęciach z edukacji społeczno-przyrodniczej pojawiły się metody nauczania dzieci, aby przedstawić Wam występujące w tej metodzie, etapy zaprezentuje schemat:       Kolejnym aspektem, o którym była mowa podczas wykładu była metoda KMO. A co kryję się pod tą nazwą? A mianowicie jest to metoda wyróżniająca poszczególne etapy, a są nimi: 1.obserwacja 2.dyskusja 3.eksperyment 4.wiedza 5.działanie Jest to metoda dzięki, której angażujemy nasze zmysły i zdobywamy wiedzę poprzez obserwacje, dyskusje z innymi, a co najważniejsze poprzez aktywne działanie, eksperymenty i doświadczenia. Uważam, że ta metoda niesie za sobą ogrom pozytywów, gdyż idealnie wpasowuje się w...

Sposoby uczenia się oraz kilka słów o bardzo interesującej roślinie

            Witajcie, w ten majowy wieczór, co u Was słychać? Ja niestety rozchorowałam się i kiepsko się czuję, ale dziś nie o tym! Tym razem chciałbym poruszyć temat tego jak się uczymy, jak poznajemy nowe tajniki wiedzy. W dzisiejszym wpisie pojawi się również kilka słów o pewnej roślinie. Jesteście ciekawi co to za roślina?      Któregoś razu, na wykładzie z edukacji społeczno- przyrodniczej Pan profesor przedstawił nam zadanie do wykonania, a brzmiało ono następująco: Narysuj, jak się uczysz (poznajesz) edukacje społeczno- przyrodniczą? Bardzo szybko wszystko zobrazowałam na kartce papieru, którą miałam pod ręką. Poniżej przedstawię efekty mojej pracy, zaznaczam, że to rysunek schematyczny, ale przekazujący w prosty sposób moje sposoby na naukę. Warto, abyście również wykonali rysunek bądź mapę myśli, w jaki sposób to wy się uczycie, bardzo Was do tego zachęcam.      Jesteście słuchowcami? Kinestetykami? A może wzroko...